BØRN og DERES FORÆLDRE

Min rejse med at forstå børn startede på parkeringspladsen foran riget til 12 ugers scanning – en stemme i mit hoved sagde, “det her bliver ikke sjovt, men alt er okay”. Jeg glemte stemmen, og det blev ikke sjovt. Da min mand og jeg så på hinanden, og jeg sagde, “skal vi overveje en abort”, så kom stemmen tilbage i hovedet på mig.

Det blev kimen til mit arbejde med det jeg kalder intuitivt moderskab, intuitivt forældreskab og det intuitive barn.

Mit mål med mit arbejde med egne som med andres børn er, at de UNDGÅR at børn lukker NED for det, der er dem.

Det gør jeg på 2 måder:

Den ene er 1:1 konsultationer med børnene alene eller med forældrene alt afhængigt af udfordringen. (Ring og hør nærmere)

ANBEFALINGER

Min søn har ikke haft angstanfald siden før den første gang han mødte Luise!!! Det er jo helt vildt og bare så fantastisk. Jeg kan også mærke han virkelig har rykket sig. Det er umuligt at beskrive med ord hvor fantastisk det er. Det har jeg også selv….men det at jeg kan se og mærke han får det bedre og bedre overstiger alt!! TAK!!!!!!!!!
Rikke H.

Luise har gjort en kæmpe forskel for vores datter, som i årevis har lidt af hundeskræk. På bare kort tid, er det lykkedes Luise ikke bare at afværge hundeskrækken, men også at opbygge en stor kærlighed til netop hunde. Det er helt fantastisk – og vi vil helt klart anbefale Luise til andre familier, der har brug for lidt hjælp og støtte!

Nina L.

Vi har for nyligt anvendt Luise som konsulent ift. behandling af et “traume” hos vores datter.  Luise har klaret den opgave aldeles fremragende. Ift. vores datter har hun udvist forståelse, medfølelse og engagement på et niveau, som man skal lede længe efter. Vi giver Luise vores aller bedste anbefalinger.

Henrik L.

 

Den anden er BYG BRO SKAB RO en læringsplatform til børn og deres forældre

BYG BRO SKAB RO en læringsplatform til børn og deres forældre

De fleste tilbud der er med til at styrke børns selvværd er enten henvendt til forældre eller til børn.

Det vil vi gerne lave om på.

Derfor har vi udviklet en læringsplatform for børn og forældre, så der bygges bro imellem børn og deres forældre, så der skabes ro – i DET ENKELTE BARN, en ro der flytter med ind i klasselokalet, og FRI SÆTTER ressourser hos lærerne til at fokusere på at skabe ro blandt flere børn og derigennem fremmer fællesskabet, trivsel og højne indlæringen.

BYG BRO SKAB RO har flere smukke afkast – det skaber børn med både selvværd og selvtillid – og det mindsker mobning og højner indlæringen.

Til institutioner & skoler

🌟 12 UGER – 3 TEMAER – 1 VÆRKTØJSKASSE 🌟

Forældre bliver introduceret til vigtigheden af at forstå egne følelser for at kunne møde børnene i deres følelser. Følelser der, ikke bearbejdes, ligger som uro i barnet.

Børn bliver bedre til at mærke efter og accepterer deres tanker. Roen sænker sig i hjemmet i takt med at dialogen vokser med forældrene.
Fællesskabet med andre børn øges, trivslen & selvværdet øges, og dermed øges indlæringen også i klasseværelset.

De tre temaer er bygget progressivt op, så vi starter med at forstå følelserne, så øver vi os i at vise dem og så tester vi dem i samspil med andre.

  • Følelser – Hvordan forstår vi dem?
  • Teater – Hvordan viser vi følelser?
  • Sport – Hvordan reagerer vi på andres følelser?

Børnene bliver i hvert tema 3 gange legende ført igennem mindfulness øvelser, der skaber ro, og hver 4. gang deltager forælder/forældrene i tema arrangementet, der afsluttes med fælles mindfulness.
I Mindfulness sessionerne bruger vi sanserne, dialog og kærlige & blide øvelser, som hjælper og støtter børn i at være sig selv og mærke efter – og samtidigt få kvalitetstid med deres forælder.

Sideløbende er der lidt hjemmeøvelser med familien, i form af en værktøjskasse, som består af spændende spil, der giver anledning til på en legende måde at snakke om svære områder som følelser, trivsel, selvtillid, selvværd og meget andet. Deri er der også samtalekort, som består af forskellige følelser, som familierne har en dialog omkring.

Forløbet er i SFO tiden, og primært for indskolingen (lige pt.).

Forløbet bliver primært sponsoreret af kommuner, skoler, fonde, privatpersoner mm., dog er vi åbne for hvis nogle ønsker et forløb for en gruppe børn, og betaler selv.

Til fonde og sponsorer

Vi søger løbende fonde og sponsorer med kommuner, skoler og organisationer. Har dette fanget jeres interessere, og har I lyst til at mødes, hvor vi fortæller jer om projektet og hvilke fordele, der er ved at inddrage dette på jeres skole, så kontakt mig på 24942969.

Pt. er dette projekt i gang med at blive udviklet i en 2. klasse i samarbejde med Gentofte Kommune.